Ana içeriğe atla

SAYI TAHMIN OYUNU

Algoritma ile ilgili örnek yaparken sonsuz döngüler ile ilgili örneklerde klasik verilen örnektir. Bilgisayarın tuttuğu sayıyı tahmin etme oyunu, bu sefer ki oyun tam tersi olarak hazırlanmıştır. Yani kullanıcının tuttuğu sayıyı bilgisayar tahmin etmeye çalışacaktır.

 

Kullanıcının Tuttuğu Sayıyı Tahmin Etme Örneğinin Çalışma Mantığı Şu Şekildedir.

  • Başla butonuna basıldığında bilgisayar 0 ile 100 arasında bir sayı söyler.
  • Eğer bilgisayarın tuttuğu sayı kullanıcının zihnindeki sayıdan küçüksekullanıcı yukarı  butonuna basarak bilgisayarın daha yüksek bir sayı söylemesini ister.
  • Eğer bilgisayarın tuttuğu sayı kullanıcının zihnindeki sayıdan büyüksekullanıcı aşağı butonuna basarak bilgisayarın daha düşük bir sayı söylemesini ister.
  • Bilgisayar bu iki aralıkta tahmin aralığını daraltarak kullanıcının hangi sayıyı tuttuğunu tahmin etmeye çalışır.
  • Eğer kullanıcının zihnindeki sayı bilgisayarın tuttuğu sayı ile eşleşirse tebrikler deyip, tahmin sayıyısını ekrana yazacaktır.
  • HTML: Örneğimiz için HTML kodlarımız şu şekilde oluşturuyoruz.

     

    CSS: Nesnelerin ekranda düzgün görünmesi için gerekli CSS düzenlemesi

     

     

    JS: Uygulamanın iskeletini oluşturan javascript kodları. Önce kodların tamamını yazalım sonra adım adım açıklamalarını yaparız.

     

    JavaScript Kodlarının açıklamasını yapalım.

    Bilgisayarın tahmin aralığını belirtmek için ustSayi ve altSayi değişkenlerini kullanıyoruz. Sayac her tahminde 1 sefer artacaktır. pctutulan değişkeni içinde ise bilgisayarın tuttuğu sayıyı saklayacağız.

     

    Ekrandaki HTML elementlerini kontrol etmek için nesneleri getElementById ile seçiyoruz.

    pcTahmin fonksiyonu her çalıştığında sayacı 1 arttırıp istenilen aralıkta rastgele bir sayı üretmek için kullanılmaktadır. durum.innerHTML ile tahminini durum etiketinde göstermektedir.

     

    basla nesnesine tıklandığında sayı tahmin aralığını 0 ile 100 arasına çekip pcTahmin() fonksiyonu ile bilgisayarın rastgele bir sayı üretmesini sağlıyoruz.

     

    Bilgisayarın tuttuğu sayı küçükse yukarı butonuna tıklayıp, bilgisayarın tahmin etmesi için alt sınırı az önce söylediği sayı yapıp, tekrar tahmin etmesini istiyoruz.

     

    Bilgisayarın tuttuğu sayı büyükse aşağı  butonuna tıklayıp, bilgisayarın tahmin etmesi için üst sınır az önce söylediği sayı yapıp, tekrar tahmin etmesini istiyoruz.

     

    Tutulan sayıyı bilgisayar doğru olarak bildiyse onayla butonuna basıp ekrana tahmin sayısını yazdırıyoruz. Pasif moda çekilen  basla butonunu da aktifleştiriyoruz.

  • onayla.onclick=function(){
    durum.innerHTML="Bilgisayar "+sayac+" Tahminde Bildi!";
    basla.disabled = false;
    }
     

Yorumlar

POPULER YAYINLAR

FORZA HORİZON MENÜ

HTML .background .container    .container--logo       img(src="https://s3-us-west-2.amazonaws.com/s.cdpn.io/545665/9abd53b9-dc42-459a-b094-14d064efb37e%20(1).png")    .container--navigation       .item--link.hint lb       .item--link.active home       .item--link horizon life          .item--notification 6       .item--link team adventure       .item--link creative hub       .item--link cars          .item--notification 2       .item--link rivals       .item--link clubs       .item--link marketplace       .item--link.hint rb    .container--top-menu       .container--card-spot.size-1          .container--card.border             .item--card-image(style="background-image: url(https://s3-us-west-2.amazonaws.com/s.cdpn.io/545665/Screen%20Shot%202019-01-03%20at%208.30.53%20PM.png)")              .container--card--text                .item--notification 2                .item--icon #[i.fa.fa-check-circle-o]                .item--card-title #[.text car mastery]            

C# OTOBÜS PROGRAMI.EXE

using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Linq; using System.Text; using System.Windows.Forms; namespace otobüs {     public partial class Form1 : Form    {         public Form1()        {            InitializeComponent();        }         private void button11_Click( object sender, EventArgs e)        {            listBox1.Items.Add( &9& );            listBox1.Items.Add(textBox3.Text);            listBox1.Items.Add(textBox2.Text);            listBox1.Items.Add(textBox1.Text);            listBox1.Items.Add(comboBox3.Text);        }         private void button3_Click( object sender, EventArgs e)        {            listBox1.Items.Add( &1& );            listBox1.Items.Add(textBox3.Text);            listBox1.Items.Add(textBox2.Text);            listBox1.Items.Add(textBox1.Text);            listBox1.Items.Add(comboBox1.Text);            listBo

JAVASCRİPT ÖRNEKLERİ 1

Bu sayfada 40’dan fazla çeşitli zorluk seviyesine göre hazırlanmış   JavaScript Örnekleri  ve  JavaScript Uygulamaları nı kapsamaktadır.  Basit, Döngülü, Şartlı ve Form uygulamalarını kapsayacak şekilde javascript  örnek uygulamalarını kopyalayıp kullanabilirsiniz. JavaScript Örneklerine geçmeden önce javascript dili hakkında kısaca bir bilgi vermek gerekir. Yada JavaScript dili, yapısı ve nesneleri ile ilgili derslere göz atmak içinde  JavaScript Dersleri  yazısını okuyabilirsiniz. JavaScript Nedir Başlangıçta  Brendan Eich  tarafından geliştirilmiş ve  ilk LiveScript olarak isimlendirilen programlama dili olan JavaScript, 1995 yılında yeniden adlandırılmıştır. JavaScript, bir web tasarımcısına kendi web sayfalarına kod ekleme olanağı veren, yorumlanmış bir istemci tarafı kodlama dili olmuştur.  JavaScript genellikle bir HTML  dosyasına yerleştirilir ve doğrudan web sayfasından çalışır. Saat ve tarihe basmak, bir takvim oluşturmak veya düz HTML ile mümkün olmayan diğer görevleri yapma